Metataglar Ve Anlamları

Metataglar Ve Anlamları


Genel olarak kullanılan metataglar ve anlamları aşağıdaki gibidir;

<meta http-equiv="content-Language" content="tr"> : Bu metatag sayfanın dilini söylemektedir.content="tr" bölümü sitenin dilinin Türkçe olduğunu söylemektedir.

<title>www.r10.net küresel ısınmaya hayır seo yarışması</title> : Bu metatag sayfanın başlığını belirtmektedir. <title></title> arasına yazmış olduğumuz metin sayfanın başlığını bildirir.

<meta name="RESOURCE-TYPE" content="DOCUMENT">  : Bu meta sayfanın içeriğinin doküman yapısında olduğunu belirtir.

<meta name="DISTRIBUTION" content="GLOBAL">  : İçeriğin hangi kesimlere hitap ettiğini belirtir. Global evrensel dünya çapındaki her yaş grubu anlamındadır.

<meta name="ROBOTS" content="INDEX, FOLLOW"> : Bu metatagda robotlara bulduğun linki takip et ve orayı indexle komutunu vermektedir. Robotların doğasında linkleri takip edip indexlediği için bu metanın kullanılması zorunlu değildir.

<meta name="REVISIT-AFTER" content="1 DAYS">  : Bu metatag robotların siteyi ziyaret ettikten sonra bir daha ne zaman ziyaret gelmelerini belirtirsiniz.content="1 DAYS" bölümünde yer alan 1, robotlara siteyi indexledikten 1 gün sonra siteyi tekrar ziyaret etmesini söyler.

<meta http-equiv="content-Type" content="text/html; charset=windows-1254">  : Bu meta ise sayfada kullandığınız karakter dilini söylemektedir.Bunu sayfa dili olarak ta algılamamıza rağmen, 2side farklıdır.

<meta name="description" content="R10.net Seo yarışması için hazırlanan web sitesine hoşgeldiniz">  : Burası ise sitenizi tanıtabileceğiniz kısım. Bu bölümün title, keyword ve sayfa ile uyumlu olması gerekir.

<meta name="keywords" content="r10, net, www, seo, yarışma, küresel, ısınmaya, hayır"> : Bu metatagda sitenizin yada sayfanızdaki anahtar sözcüklere yer vermeniz içindir. Arama motorlarında hangi kelimelerde üst sıralara çıkmak istiyorsanız, bu bölüm dahil title ve description bölümüne o kelimeyi yazmalısınız
Previous
Next Post »